Jumaat, 12 Ogos 2011

Barcelona vs Arsenal

konflik di antara barcelona dan arsenal tentang pembelian cesc fabregas telah berlangsung selama lebih dari tiga musim. sepertimana yang diketahui ramai, fabregas merupakan produk dari akademi barcelona dikatakan telah 'dicuri' oleh arsenal pada ketika fabregas berusia 16 tahun. ini sekaligus telah menimbulkan rasa tidak puas hari oleh barcelona dengan tindakan arsenal. kini, apabila barcelona ingin membeli semula fabregas, arsenal telah membuat pelbagai karenah bagi mengelakkan fabregas menyertai kelab lamanya. antara tindakan arsenal adalah meletakkan harga yang cukup tinggi ke atas fabregas yang mengakibatkan barcelona terpaksa mencuba beberapa kali membuat penawaran. konflik ini menjadi lebih parah apabila empat lagi pemain akademi barcelona mengikut jejak langkah fabregas menyertai arsenal pada ketika usia mereka belum mencecah 17 tahun. berikut merupakan pemain2 dari akademi arsenal yang menyertai arsenal sebelum sempat menandatangani kontrak profesional bersama barcelona:




2 ulasan:

  1. aku rasa mcm mmg dirancang plak semua ni…muda2 bg pi keluaq dulu..dah jd top player semua tergedik2 nak balik…nak kata apa lagi???hehhe…KONSPIRASI ni….gain experience dulu…then balik serve Barca..

    BalasPadam
  2. haha ya tak ya jugak no. tapi barca kena bawak kluaq det skit la nak amik depa balik. depa dah kena kursus BTN kot sebelum join mana2 kelab hehehe

    BalasPadam