Selasa, 11 Oktober 2011

Kompilasi berita ringkas

1. penyerang MU, wayne rooney akan tidak akan disenaraikan dalam kesebelasan utama england bagi perlawanan persahabatan menentang sepanyol.

2. pengurus england, fabio capello memuji persembahan pemain muda MU, phil jones ketika membuat penampilan pertama dalam skuad england.

3. real madrid berminat untuk menawarkan 30 juta pound kepada MU untuk mendapatkan chicharito.

4. kapten liverpool, steven gerrard dikatakan akan beraksi menentang MU hujung minggu ini selepas pulih dari kecederaan.

5. pemain muda MU, tom cleverly telah menandatangani kontrak baru untuk bersama MU sehingga 2015.

6. kelab kaya rusia, anzhi makhachkala mensasarkan robin van persie, nicolas anelka dan ashley cole sebagai pembelian terbaru.

7. otai MU, ryan giggs telah memenangi anugerah 'golden foot 2011', anugerah yang disediakan oleh monte carlo bagi meraikan ahli sukan hebat.

8. andre marriner diberikan tugas menjadi pengadil perlawanan antara MU dan liverpool hujung minggu ini.

9. pemain pertahanan MU, rio ferdinand telah diminta oleh capello agar beraksi secara kerap untuk kelab jika ingin menempatkan diri dalam skuad england.

10. dua pemain muda MU, phil jones dan danny welbeck dikatakan akan diturunkan dalam kesebelasan utama england bagi bertemu sepanyol.

11. spurs akan menawarkan kontrak baru yang tamat pada 2017 dengan gaji 100 ribu pound kepada pemain tengahnya, luka modric.

12. barcelona juga turut berminat untuk mendapatkan fullback chelsea, ashley cole.

13. QPR dikatakan ingin mendapatkan khidmat penyerang spurs, roman pavluychenko.

14. EUFA akan mengeluarkan keputusannya khamis ini bagi menentukan tempoh pergantungan yang akan diterima oleh rooney gara2 dilayangkan kad merah.

15. martin atkinson tidak menerima sebarang hukuman oleh FA england berhubung tindakannya memberikan kad merah kepada pemain tengah everton, jack rodwell.

16. SAF telah menghalang pengurus england B-21, stuart pearce dari mendapatkan danny welbeck beraksi.

17. nigel worthington akan meletakkan jawatannya sebagai pengurus ireland utara selepas perlawanan menentang itali dalam saingan kelayakan euro 2012.

18. pemain tengah lille, eden hazard dikatakan bersedia untuk berhijrah keluar pada musim depan bagi menyertai arsenal.

19. playmaker benfica, nicolas gaitan diberitakan telah menarik perhatian MU.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan