Rabu, 5 September 2012

Skuad MU ke saingan UCL


Bagi mengharungi saingan peringkat kumpulan UCL musim ini, MU telah menyenaraikan seramai 33 orang pemain, terdiri daripada 25 pemain dari senarai A manakala 8 pemain lagi dari senarai B.

Berikut merupakan skuad 33 pemain MU:

Penjaga gol: David De Gea, Anders Lindegaard, Sam Johnstone*

Pertahanan: Rafael, Patrice Evra, Phil Jones, Rio Ferdinand, Jonny Evans, Chris Smalling, Nemanja Vidic, Alexander Büttner, Marnick Vermijl*, Michael Keane*

Tengah:
Antonio Valencia, Anderson, Ryan Giggs, Michael Carrick, Nani, Ashley Young, Paul Scholes, Tom Cleverley, Darren Fletcher, Nick Powell, Larnell Cole*, Jesse Lingard*, Ryan Tunnicliffe*

Penyerang:
Wayne Rooney, Javier Hernandez, Danny Welbeck, Robin van Persie, Shinji Kagawa, Federico Macheda*, Joshua King*

* pemain dari senarai B

Berita baik adalah kembalinya Fletcher dalam skuad utama. Fletcher dikatakan hampir pulih sepenuhnya dari kecederaan dan sedang membina kecergasan untuk beraksi semula.

Sepertimana yang diketahui, MU telah diundi bersama Galatasaray, Cluj dan Braga dalam kumpulan H pada musim ini. Jadi, jika dilihat dari atas kertas, MU mempunyai laluan yang boleh dianggap mudah untuk melepasi saingan kumpulan ini. Segala kesilapan yang dilakukan pada musim lepas, seharusnya tidak diulangi lagi bagi mengelakkan sebarang kekecewaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan