Rabu, 15 Ogos 2012

Skit ja ari, tak lama lagi dah


Meh kita sembang skit pasai Kedah sat.

Senarai pemain pinjaman skuad Kedah
  • Mohd Asri Mardzuki (Harimau Muda B)
  • Reduan Nawi (USM FC)
  • Sabri Sahar (Sabah)
Jurulatih baru skuad Kedah: Mario Tot

Pakat dah tau kot no yang game Piala Malaysia (PM) akan mola pada 22hb ni, kira raya ke4 kalu tak salah. Takat la, Kedah dah wat 3 4 friendly game yang dihandel oleh Tot. Rata-rata duk baca komen, banyak yang positif. Approach yang Tot guna kira sesuai dengan player Kedah. Player pun nampak cam serasi. Dan ada jugak kata cara Tot ni lebih kurang sama dengan Azraai Khor.

Bab player pinjaman lak, pada molanya ada jugak yang bising sebab duk heran awat yang Kedah ni tak amik player hat kemas skit. Kira nama tak bapa pemes la. Yang syok, tiga player ni semuanya asai dari Kedah. Tapi bila dah men masa friendly, rasa bleh tahan jugak la player pinjaman ni main.

Apa yang aku harap, Tot bleh letak pemain kat posisi sepatutnya. Kena drill betoi-betoi bagi player Kedah tau nak bagi efek kat performance team. Kalu ikut aku, Meen akan main deep skit blakang Gerc. Bad lak akan support depa dua. Midfield lak letak tiga orang, Amar, Safi dan rotation antara 2 3 pemain. Defend letak Fauzi dengan Keon atau Azmizi dan diflank oleh Thiru dengan Sabree. 

Stail ni mungkin nampak slop skit kalu opponent power tang winger. Tapi yang penting kena bagi mantap kat tengah. Formasi ni bleh tukar dari 4-3-1-2 pi jadi 4-2-3-1. Aku memang teringin dan kadang-kadang tu rasa ketaq lutut jugak la nak pi SDA nak tengok camna Kedah main bawah coach baru ni. Tapi kalu ada live, aku layan tv ja la heheh.

Kalu prestasi buruk Liga Super tu tak amik kira, Kedah ni taklah ceroi mana. Player pun baguih belaka. Jadi, aku yakin 100 peratus Kedah mampu wat kejutan dalam PM nanti. Walaupun dah konfem relegate men Liga Perdana tahun depan, tapi biaq Kedah relegate sebagai juara PM. Baru la terbaeekk!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan